ساختن آهنگ زیبا از صفر تا انتشار
تئوری، تنظیم و آهنگسازی، طراحی صدا و فضاسازی تا تکمیل میکس و مسترینگ
این آموزش جامع است یعنی از صفر تا آخرین مطالب برنامهریزی شده. همچنین همه این مطالب را قدم به قدم و مرحلهای میآموزید که دید مناسبی از موضوعات داشته باشید. همچنین با ثبتنام در این دوره به مشاوره و رفع اشکال مستقیم با استاد دسترسی دارید. پکیج کامل آموزش پرودیوسینگ تمام موارد مورد نیازتان را به شما یاد میدهد.
یادگیری قدم به قدم خلق موسیقی از انتخاب اولین صدا تا انتشار آهنگ
در این دوره آموزشی از صفرِ صفر شروع میکنیم و قدم به قدم جلو میرویم تا چیزی جا نماند! این یعنی اگر کوچکترین چیزی از روند ساخت موسیقی نمیدانید، باز هم این پکیج به کارتان خواهد آمد و در پایان دوره شاهد پیشرفت خودتان در حوزه آهنگسازی و میکس و مسترینگ خواهید بود.
آرتیست شو در تمام این مسیر همراه شماست
تسلط همزمان به مهارتهای علمی و عملی موسیقی
در این دوره فقط به مباحث تئوری اتکا نکردهایم، بلکه مثالهای عملی بسیاری را بررسی کردهایم تا شما به مهارتهای عملی هم مسلط شوید و موسیقی باکیفیت تولید کنید.
برنامهریزی و پشتیبانی برای ساختن اولین آهنگ شما
پس از اتمام یادگیری دورهها در صورت تمایل در چالشهای ساخت گروهی آهنگ شرکت میکنید و مهارتهای خودتان را برای ساختن آهنگ به چالش میکشید. در این چالشها همواره راهنمایی استاد و هنرجویان باتجربه را خواهید داشت به کمک آنها میتوانید اولین کار خود را منتشر کنید.
نیم نگاهی به سرفصلهای دوره پروداکشن موسیقی
در پایان این صفحه، سرفصلها را به صورت کامل قرار دادهایم؛ اما دوست داریم که جزئیات بیشتری از آنها را با شما قسمت کنیم تا با خصوصیات دوره «پرودیوسینگ» آرتیستشو آشنا شوید:
2- نحوه ساختن ملودی و تشکیل چینش آکوردی
در مورد آکوردها صحبت میکنیم و نشان میدهیم که چطور آکوردهای مناسب را پیدا کنید و آنها را به شکل درست در آهنگتان استفاده کنید. وارد دنیای «گامها» میشویم و هرچیزی که نیاز است را به صورت کامل توضیح میدهیم.
1- تعاریف اولیه و آموزش تئوری موسیقی
در اول مسیرمان در مورد مواردی حرف میزنیم که شما باید در ابتدا آنها را یاد بگیرید. بحث شیرین تئوری و هارمونی موسیقی را به میان میآوریم و هر آنچه نیاز دارید را برایتان به صورت مفصل توضیح میدهیم.
4- فضاسازی و در فضای آکوستیک و الکترونیک
وابسته نبودن به «پریست» و صداهای آماده میتواند لذت ساخت آهنگ را چندین برابر کند. در قسمتی از این دوره با هم یاد میگیریم صداهایی که در ذهن داریم را با استفاده از سینتیسایزرها و دیگر پلاگینها به نت تبدیل کنیم.
3- ساخت ریتمهای جذاب و مدرن
یک ریتم مناسب و خوب میتواند کیفیت آهنگ را دوچندان کند. در این دوره یاد میگیرید که چطور در فضاهایی الکترونیک و آکوستیک ریتمهایی بچینید که از هر لحاظ به استانداردهای جهانی نزدیک باشد.
6-تنظیم و چیدمان آهنگ؛ کنار هم قرار دادن اجزا
در قسمت های پایانی دوره، تنظیم پروژهای که ساختیم را شروع میکنیم و بخشهای مختلف آن مثل: «ورس»، «کورس»، «اینترو» و … را مشخص میکنیم.
5- استفاده از سازهای زنده و مجازی در آهنگ
در مسیر آموزش از انواع سازهای مجازی مثل پلاگین پیانو استفاده میکنیم و بعد به سراغ سازهای زنده مثل گیتار و گیتار الکتریک میرویم و با تکنیکهای ضبط آنها آشنا میشویم تا رنگ و لعابی متفاوت به آهنگمان داده باشیم.
نکاتی که در بالا گفتیم تنها بخش کوچکی از قسمت تنظیم و آهنگسازی این دوره است. در این پکیج نکات و ترفندهای دقیقی را با شما در میان میگذاریم باعث بهبود بسیار کیفیت کار شما میشود.
کارمان هنوز تمام نشده است؛ به سراغ میکس و مسترینگ میرویم!
در این بخش یاد میگیریم آهنگهایی که میسازیم را طوری پردازش کنیم که صداهای آن در جای درستی از فضا و به زیباترین شکل ممکن شنیده شود. برای این کار 3 مرحلهی اساسی زیر را طی میکنیم:
2- علم و مهارت آموخته شده را با بررسی مثالهای موردی بسیار به مهارت عملی تبدیل میکنیم
طی 2 پروژه کامل و واقعی تمام مراحلی که شما در یک پروژه با آن روبرو میشوید را بررسی میکنیم.
1- آشنایی با فیزیک صوت، ابعاد و اصول میکس و مسترینگ و تسلط بر ابزارها
در این قسمت میآموزیم هر صدا باید کجای فضای اطرافمان شنیده شود و با تسلط به ابزارها صدا را در این فضا حرکت داده و کنترل میکنیم.
4- مسترینگ و خروجی نهایی آهنگ
مسترینگ آخرین مرحله در تولید موسیقی است. در این مرحله تمامی لاینهایی که میکس شدهاند، تبدیل به یک لاین واحد میشوند تا تغییرات نهایی روی آن اعمال شود. توضیح میدهیم که چطور مسترینگ استانداردی داشته باشیم.
3- میکس تخصصی صدای خواننده
صدای خواننده بخشی از آهنگ است که توجه زیادی را به خود جلب میکند. معمولا هنرمندان در این بخش با مشکلاتی چون: خشک بودن، زنده نبودن، عدم هماهنگی با بک وکالها، جدا شنیده شدن و مشکلات متعدد دیگر روبرو میشوند. در این مرحله به صورت تخصصی به تمامی این موارد میپردازیم.
تبریک! شما آهنگ زیبایی ساختید که آماده انتشار و شنیده شدن است
محتوای آموزشی این دوره شامل دو آموزش “جامع آهنگسازی و تنظیم ” و “جامع میکس و مسترینگ” است. اگر قبلا یکی از این بستهها را تهیه کردهاید، حتما قبل از ثبتنام در این دوره با پشتیبانهای ما تماس بگیرید.
تماس با پشتیبانی آرتیست شو
09039182254
هرکدام از این آموزشها به صورت جدا هم قابل تهیه است؛ اما در صورت ثبتنام در همین دوره، نیم میلیون تومان در هزینهی ثبتنام صرفهجویی میکنید.
این دوره به چه شکل تشکیل میشه؟
دوره آموزش آهنگسازی و تنظیم به صورت ویدیوهای ضبط شده بلافاصله پسازپرداخت هزینه دوره در اختیار شما قرار میگیرد. دسترسی دایمی به لینکهای دانلود در پنل کاربری شما ثبت شده و میتوانید بصورت قسمتی ویدیوها را در هر زمانی که مایل هستید دانلود کنید.
من هیچ چیزی از موسیقی نمیدونم، این دوره کمکم میکنه؟
پیشنیازهای کلی و لازم برای دوره در ابتدای دوره بررسی شده. مسائلی مانند تئوری موسیقی و سازشناسی. با اینحال شما برای این دوره فقط نیاز به آشنایی با یک نرمافزار میزبان دارید. اگر هنوز نرمافزاری انتخاب نکردید میتوانید با نرمافزار کیوبیس که در حین دوره استفاده شده است پیش بروید.
من با کیوبیس کار نمیکنم، میتونم این دوره رو ببینم؟
دوره آموزش آهنگسازی، دوره آموزش نرمافزار نیست. مباحث آهنگسازی در همه نرمافزارها یکسان است. بنابراین شما با هر نرمافزاری که کار میکنید،میتوانید مباحث دوره را بهراحتی در همان DAW انجام بدهید. افالاستودیو، پروتولز، استودیو وان و… هیچ فرقی نمیکند.
برای استفاده از دوره به چه سختافزارها و نرمافزارهایی نیاز دارم؟
ابزارهای لازم برای شرکت و تمرین دوره در ویدیو اول کامل بررسی شده است. بهطور خلاصه برای شروع دوره نیاز به یک دسکتاپ یا لپتاپ مناسب دارید. درحین دوره مطالبی مربوط به ضبط با میکروفون و کارت صدا هم بیان شده است که اختلالی در یادگیری شما ایجاد نمیکند.
نرمافزارهای مورد نیاز هم یک DAW برای انجام امور اصلی نیاز دارید و پلاگینهای مورد نیاز هم تماما رایگان در سایت برای دانلود قرار دارند.
سرفصلهای قسمت آهنگسازی و تنظیم
قسمت 1: معرفی و آشنایی با دوره
- تعریف آهنگسازی و تنظیم
- نرم افزارها و سخت افزارهای لازم
- راهکارهای خلاقیت و تنظیم بهتر
قسمت 2: تئوری موسیقی 1 (هارمونی)
- تعریف نت، پیچ(Pitch) و فرکانس(Frequency)
- دیز(Sharp) و بمول(Flat)
- فاصله، پرده(Whole Step) و نیم پرده(Half Step)
- اکتاو (Octave)
- گام(Key/Scale)، ماژور(Major)، مینور(Minor)
- آکورد(Chord)، 3تایی(Triad)، ماژور(Major)، مینور(Minor)
قسمت 3: تئوری موسیقی 2 (ریتم)
- میزان(بار یا Measure)
- ارزش زمانی نت: گرد(Whole Note)، سفید(Half Note)، سیاه(Quarter Note) و…
- کسر میزان(Time Signature)
- تمپو(Tempo) و مترونوم(Metronome)
- تریوله(Triplet)
قسمت 4: پیانو
- آشنایی با پیانو آکوستیک و الکتریک
- شروع نت نویسی
- هیومنایز(Humanize)
- ولاسیتی(Velocity)
- میدی(MIDI)
- پیانو رول(Piano Roll)
- سمپل ریت(Sample Rate) و بیت دپت(Bit Depth)
قسمت 5: ملودی و چینش آکورد(Chord Progression)
- ساختار کلی آهنگ
- تنظیم تمپو و کسر میزان
- انتخاب و بررسی آکوردهای مختلف پروژه
قسمت 6: درامز و بیت
- شناخت کامل قطعات درامز: کیک(kick)، اسنیر(Snare)، های هت(HH)، سیمبال(Cymbals)
- آشنایی با سمپل(Sample) و لوپ(Loop)
- سمپلر(Sampler)
قسمت 7: ریتم 1 (الکترونیک)
- ساخت و چیدن درامز
- بررسی اجرای اصلی ریتم درامز
قسمت 8: ریتم 2 (الکترونیک)
- لایه بندی کیک و اسنیر(Layering)
- روتینگ جداگانه اجزای درامز(Routing)
- انتخاب صدای درامز
قسمت 9: طراحی صدا و فضاسازی 1 (الکترونیک)
- فرکانس(Frequency) و پیچ(Pitch)
- معرفی و بررسی صدای لید، پد، پلاک
- طراحی و ساخت صدای نمونه
- ADSR
قسمت 10: طراحی صدا و فضاسازی 2 (الکترونیک)
- فضاسازی شروع آهنگ
- ساخت فضای دراپ دان(Drop Down)
- مفهوم Glide
- ریورس(Reverse)
قسمت 11: بیس 1 (الکترونیک)
- معرفی و بررسی انواع بیس های الکترونیک و آکوستیک(808، Sub Bass، plucked Bass و Guitar Bass)
- مفهوم اسپکتروم(Spectrum)
- سایدچین(Sidechain)
- اتومیشن(Automation)
قسمت 12: انتقال (Transition)
- ورود به بخش آکوستیک اهنگ
- ساخت FX
- پریست و دلایل استفاده از آن
قسمت 13: گیتار 1
- معرفی گیتار آکوستیک و الکتریک
- نکات تصویری ضبط گیتار در خانه
- تنظیم اولیه کارت صدا، بافرسایز(BufferSize)
قسمت 14: گیتار 2 (آکوستیک)
- نکات تصویری میکروفون گذاری برای ضبط
- دابل ترکینگ
- گین مناسب ضبط
قسمت 15: ریتم 3(آکوستیک)
- ساخت و نت نویسی درامز آکوستیک
- ساخت پاساژ درام (Drum Fill)
قسمت 16: بیس 2 (آکوستیک)
- ساخت و نت نویسی بیس آکوستیک
- اسلاید(Slide)
- آشنایی با امپ و صداسازی صدای بیس
- هیومنایز درامز
قسمت 17: طراحی صدا و فضاسازی 2 (آکوستیک)
- آشنایی با سازهای ارگن(Organ) و استرینگز(Strings)
- ساخت فضای بخش آکوستیک
قسمت 18: ساختار آهنگ
- آشنایی و تکمیل ورس(Verse)، کورس(Chorus)، بریج(Bridge) و…
- گوست نت درامز(Ghost Note)
- آماده سازی برای بخش کورس
قسمت 19: تکمیل کورس (Chorus)
- تکمیل بخش کورس آهنگ
- آرپژ سینتی سایزر
قسمت 20: گیتار 3 (الکتریک)
- ریکورد گیتار الکتریک بصورت مستقیم(Line In)
- ریکورد گیتار الکتریک با صدای امپ و میکروفون
- نکات ضبط گیتار الکتریک در خانه و هوم استودیوها
قسمت 21: میکس اولیه(Rough Mix)
- بررسی لولها (Level) و پنینگ (Pan)
- کمپرسور(Compressor) و اکولایزر(Equalizer)
- ریورب(Reverb) و دیلی (Delay)
- خروجی مناسب پروژه و لاینها برای میکسمن
سرفصلهای قسمت میکس و مسترینگ
دوره اول میکس و مسترینگ – ابزارشناسی میکس
قسمت 1: آشنایی و بررسی موضوعاتی که برای شروع نیاز دارید
- تفاوت مراحل آهنگ سازی، تنظیم، میکسینگ و مسترینگ و توضیح مختصری از هر کدام
- تعریف اولیه میکس
- سختافزارها و نرمافزارهای مورد نیاز و توضیح کوتاهی درباره آکوستیک مکان میکس
- فرمت استاندارد صوتی wave برای میکس و تفاوت آن با فرمت mp3 در عرصه موسیقی
- تعریف Sweet Spot یا مکان مناسب نشستن برای میکس
- آشنایی با ابعاد در میکس
- مثالی از یک آهنگ قبل و بعد از میکس
قسمت 2: تعریف "صدا" و المانهای آن، بررسی "داینامیک" و ابزارهای مرتبط به آن
- صدا چیست؟
- المانهای صدا کدام هستند؟
- Amplitude و دسیبل(db)
- فرکانس و هرتز(Hz)
- داینامیک صدا
- آشنایی با کمپرسور و کار آن
- آشنایی با لیمیتر و کار آن
- آشنایی با گیت و کار آن
- کلیپ(Clip) شدن در میکس به چه معناست؟
- فیدرهای(Fader) میکسر در نرمافزارهای دیجیتالی چه نقشی دارند؟
قسمت 3: بررسی و شرح ریورب و دیلی
- تعریف ریورب(Reverb)
- تعریف دیلی(Delay)
- تفاوت دیلی و ریورب
- آشنایی با پلاگینهای دیلی و ریورب در میکس
قسمت 4: بررسی پنینگ، مونو و استریو
- توضیح پَن(Pan) و پنینگ
- مفهوم مونو(Mono) و استریو(Stereo)
- نحوهی تبدیل مصنوعی صدای مونو به استریو
قسمت 5: بررسی پیچ، هارمونی و اکولایزر
- کاربرد اکولایزرها
- انواع اکولایزرها
- آشنایی با آنالایزر
- مفهوم پیچ(Pitch) مفهوم هارمونیها در فرکانس نتها
قسمت 6: بررسی دقیق و کامل کمپرسور
- المان ترشهلد(Threshold)
- المان رِشیو(Ratio)
- المان اتک(Attack)
- المان ریلیز(Release)
- المان گِین(Gain)
- تاثیر کمپرسور روی درامز با تمرین عملی(پانچی کردن صدا)
- تاثیر کمپرسور روی پیانو با تمرین عملی(بیرون کشیدن جزئیات صدا)
- تاثیر کمپرسور روی وکال با تمرین عملی(کنترل داینامیک صدا)
- توضیح Tone یا رنگ در کمپرسورها
قسمت 7: لیمیتر/ماکسیمایزر، اکسپندر/گِیت، دیاِسِر
- آموزش لیمیترها و کاربردهای آن(Limiter)
- آشنایی با ماکسیمایزرها و تفاوت آن با لیمیتر(Maximizer)
- آموزش اکسپندرها و کاربرد آنها(Expander)
- آشنایی با گیتها و مقایسه آنها با اکسپندرها(Gate)
- آموزش دیاِسر و کاربرد آن(De-Esser)
قسمت 8: اکولایزر
- اکولایزر چیست؟
- المانها و شیپهای(shape) مختلف اکولایزر
- کاربردهای انواع اکولایزرها
- موارد استفاده لو لوکات(Low cut) و هایکات(High Cut)
- اکولایزر بعد کمپرسور و یا برعکس ؟! (باذکر دلیل و موارد استفاده هر کدام)
- آشنایی با Signal Chain (زنجیره سیگنال)
- پیشنهادهایی برای اکولایز وکال (صدای خواننده)
- تداخل فرکانسی و راههای مقابله با آن (3 راه برای شرایط مختلف)
قسمت 9: دیلی و ریورب
- جریان سیگنال(Signal Flow)
- سِند ترکها(Send Tracks)
- دیلیها و تمام پارامترهای آنها
- ریوربها و پارامترهای آنها(در دو پلاگین مختلف)
- انتخاب زمان مناسب دیلی و ریورب
- پری/پست فیدر (Pre/Post Fader)
قسمت 10: افکتها
- نامگذاری دیلی تایمهای مختلف و کاربرد آن ها(Doubling، Fattening، Echo)
- توضیح کامل پدیده phase cancellation یا مشکل اختلاف فاز در میکس
- آشنایی با افکت های فیزر(Phaser)، فلنجر(Flanger)، کورس (Chorus)، ترمولو (Tremolo)، ویبراتو (Vibrato)
- تفاوت افکتهای نام برده و مشاهده تاثیر آنها در آنالایزر
قسمت 11: سچوریشنها
- گرمای آنالوگ چیست و از کجا نشات میگیرد؟
- چگونه میتوان گرمای آنالوگ را به میکس دیجیتال اضافه کرد؟
- آشنایی با تیوبها و ترنسفورمرها در پلاگین
- آشنایی با Tape machineها
- آشنایی کامل و عملی با پلاگین VTM از شرکت SlateDigital و المانهای آن
- آشنایی کامل و عملی با پلاگین J37 از شرکت Waves Audio و المانهای آن
- آشنایی با پلاگین Saturn از شرکت Fabfilter
قسمت 12: آنالایزرها
- آشنایی با مبحث لودنس(Loudness)
- آشنایی با Peak ، RMS ، LUFS و LKFS در لودنس | تفاوتهای RMS و LUFS و موارد استفاده آنها
- آشنایی با اسناد ITU-R BS.1770 ، EBU R128 ، ATSC A/85 و TR-B32 و کاربرد آنها
- نحوهی استفاده از 4 پلاگین آنالایزر از شرکتهای مختلف
- انتخاب لودنس مناسب
- تفاوت Peak و True Peak در میکسینگ و مسترینگ
- کارلیشن(Correlation)
- بررسی اصطلاحات Integrated Loudness ، Long-Term Loudness و Short-Term Loudness و کاربردها نحوهی اتصال کانالهای مختلف(سازهای مختلف) به یک آنالایزر و مشاهده تکتک آنها روی هم با رنگهای مختلف
قسمت 13: کمپرسور موازی و مالتیبند
- مالتیبند کمپرسشن(Multi-Band Compression): نحوه عملکرد، کاربردها، آموزش عملی روی وکال، آموزش عملی روی درامز
- میکس باسها (Mix Buss): تعریف، کاریردها، آموزش عملی، کمپرسشن موازی(Parallel Compression) یا نیویورک کمپرسشن(New York Compression): تعریف ،کاربردها، آموزش عملی روی وکال، روشهای اجرا
- آموزش واید کردن صدا (وکال) با استفاده از پلاگین دابلر(Doubler)
قسمت 14: مید/ساید، سایدچین
- مید/ساید(Mid/Side) (تعریف مید و ساید، کاربردهای مید و ساید، تعریف دقیق Correlation، واید کردن میکس، MS اکولایزیشن، MS کمپرسشن، مزیتها و خطرات میکس در حالت Mid/Side)
- سایدچین(SideChain) (تعریف سایدچین، کاربردهای سایدچین، استفاده از سایدچین برای حذف کیکهای مزاحم در کانال اسنیر بصورت عملی، سایدچین کمپرسشن بیس و کیک، سایدچین کمپرسشن پد و بیس، سایدچین کمپرسشن ریورب وکال و کیک، سایدچین کمپرسشن ریورب وکال و خود وکال، سایدچین گِیت پد و درامز در حالتهای برادبند(broadband) و مالتیبند(MultiBand)
- استفاده از سایدچین در حالت مید و ساید
قسمت 15: سمپل ریت ، بیت دپت و دیتر
- صدا چه مسیری را طی میکند؟
- نحوهی تبدیل صدا از آنالوگ به دیجیتال | سمپل ریت(Sample Rate)
- بیت دپت(Bit Depth)
- سمپل ریت و بیت دپت مناسب
- الیاسینگ(aliasing)
- تئوری نایکوئست(nyquist theorem)
- سمپل ریت 44100 ، 48000 و یا بالاتر؟ چرا؟
- دیتر(Dither)
- کاربرد دیتر و دیترینگ
- شرح نحوهی عملکرد دیتر به صورت عملی
دوره دوم میکس و مسترینگ – پروژهمحور 1
تنظیمات و پردازشهای اولیه
رنگبندی، نامگذاری و ایمپورت لاینهای مختلف بصورت Wave براش شروع میکس و مسترینگ
لولبندی و پنینگ
پس از تنظیم گین لاینها، نوبت اولین و مهمترین ابزارها در میکس است. در این قسمت به عنوان اولین مرحله میکس ولوم و پنینگ لاینها مختلف را تنظیم و بررسی میکنیم.
میکس لاینهای درامز
بررسی و میکس جداگانه لاینهای کیک: وانشاتها و اسنیرها، کرش، هایهت، ریورسها و افاکسها، لوپها پرکاشن ها.
میکس لاین بیس
Low End یا لو-اند بخش مهم و در عین حال یکی از چالشبرانگیزترین بخشهای یک آهنگ است؛ و لاین بیس یکی از سازها یا صداهای اصلی لو اند است. بررسی جزبهجز و استفاده از پلاگینها روی بیس برای کنترل آن، کارتان را بسیار راحتتر میکند.
میکس لاین گیتار
بررسی و توضیح موردی لاینهای گیتار الکتریک در فرمتهای زیر:
- گیتار دیستورشن و کلین
- ریتم
- آرپژ
- ملودی و سولو
میکس لاینهای کیبورد
با وجود پلاگینها و سازهای مجازی، میکس سازهای کیبوردی بسیار سادهتر شده است. با اینحال نگاهی هم به سازهای زیر خواهیم انداخت و نکات لازم برای میکس بهتر آنها را بررسی میکنیم.
- پیانو
- پلاکها
- پدها
میکس وکال و بکوکالها
برای مخاطب عام(غیر موزیشن) معمولا وکال مورد توجه بسیاری قرار میگیرد. در این دوره تکنیکهای برای پردازشهای موازی، اضافه کردن حجم و گرم کردن وکال برای داشتن صدایی یکپارچه و درعینحال داینامیک خواهید آموخت.
مسترینگ پروژه
مرحله نهایی یک پروژه موسیقایی قبل از انتشار مسترینگ است. به دلیل اجرای تنظیمات مسترینگ روی تمام لاینها، حساسیت بسیاری نیاز است. در این دوره بسته به نیاز پروژه از پلاگینهای مختلف برای مسترینگ استفاده میکنیم و تکنیکهایی مانند مید/ساید پروسسینگ و… را برای یک خروجی ایدهآل با لودنس مناسب بررسی میکنیم.
دوره سوم میکس و مسترینگ – پروژهمحور 2
قسمت 1: لِوِل و پَن
- روش صحیح ایمپورت لاینها
- آمادهسازی برای شروع میکسینگ
- گین استیج
- باسها
- میکسباس و مزیتها و نحوهی استفاده
قسمت 2: میکس درامز
- میکس تکتک لاینهای درامز شامل: کیک و اسنیر( هر کدام دارای دو لاین مجزا)، هایهت، اورهِد، تامها، روم و …
- میکس کیک و اضافه کردن هارمونی
- استفاده از پلاگین جدید Torque برای میکس اسنیر
- پردازش موازی
- درامباس و waves Scheps Omni channel
قسمت 3: میکس گیتار بیس (Bass)
- رفع تداخل فرکانسی بیس و کیک
- استفاده از آنالایزر برای تشخیص تداخل فرکانسی
- اضافه کردن هارمونی جهت شنیدهشدن بهتر بیس در تلفنهای همراه و لپتاپها
- کنترل داینامیک بیس
قسمت 4: میکس لاینهای کیبورد و پیانو
- بررسی مشکل فاز(Phase)
- میکس استرینگ ، پد و ارگِن(oragan)
- ریورب، اکولایز و کمپرس مناسب
قسمت 5: میکس لاینهای گیتار
- میکس ریف گیتارها (Riff Guitars)
- میکس آرپژ
- دیستورشن و کلین
- استفاده از امپها و کبینتهای مجازی
- ریورب مخالف
- ساخت استریو مصنوعی از صدای مونو به دو روش مختلف
قسمت 6: میکس لاین تکنوازی گیتار (Guitar Solo)
- مالتیبند کمپرسور
- استفاده از افکتها به صورت سِند(Send) و اینسرت(insert)
- نحوهی صحیح اکولایزر ریف و سولو
قسمت 7: میکس صدای خواننده و همخوانها (Vocals)
- اصلاحات فرکانسی
- رنگ دادن به وکال
- کنترل داینامیک
- پردازشهای موازی و سِندها
- نحوهی صحیح اکولایز وکال
- میکس لاینهای سند
- افزایش پهنای استریو وکال
- اضافه کردن هارمونیهای بالا و هوادار کردن صدای خواننده(Airy Vox)
- میکس لاینهای بکوکال
قسمت 8: مسترینگ
- حجیم کردن میکس
- کنترل پیکهای میکس
- کنترل لاینهای چپ و راست
- پردازشهای مید/ساید(Mid/Side)
- آنالیز و بررسی نهایی پروژه
دوره چهارم میکس و مسترینگ– میکس تخصصی وکال
کمپرس صحیح وکال(سری و موازی)
کنترل داینامیک وکال یا صدای خواننده و نشاندن آن در میکس، کاری دشوار است. در این دوره با استفاده از کمپرسورها به دو صورت موازی و سری، وکال پروژه را میکس و آموزش میدهیم.
اکولایزر و تصحیح فرکانسی
اکولایزرها کاربردهای متفاوتی دارند. یکی از آنها حذف فرکانسهای مزاحم و نامطلوب صداست. در این آموزش فرکانسی را به شما معرفی میکنیم که قطعا سوپرایز خواهید شد.
کنترل فرکانسها
کنترل صحیح فرکانسهای تشکیلدهنده آهنگ یکیدیگر از چالشهای شما به عنوان میکسمن خواهد بود! مخصوصا روی وکال.
در اینجا با استفاده از ابزارها و پلاگینهای مناسب، تلاش میکنیم که فرکانسهای مناسب به اندازه مناسب شنیده شوند.
ایجاد هارمونی(فاصله) به صورت دستی با پلاگین ملوداین
بکوکالها بخشی از گروه لاینهای خواننده است. این هارمونیها میتوانند بصورت زنده توسط خواننده، خوانده شود یا توسط پلاگینها بشکل مصنوعی ایجاد شود. در اینجا مورد دوم را بررسی و آموزش میدهیم.
ریورب و دیلی صحیح و هوشمند
استفاده از افکتها در عین ساده بودن، نیاز به تجربه و دانش خاص خود را دارد. استفاده از آنها در اینسترت یا سِند؟ میکس خود لاینهای افکت و … مواردی هستند که در این راستا باهم آموزش میبینیم.
افزایش پهنای استریویی به وکال
صدای خواننده معمولا بهصورت مونو ضبط میشود. برای اضافه کردن عرض استریویی یا Stereo Width به صدای خواننده ابزارهایی وجود دارند که باهم بررسی میکنیم.
رایدر وکال
استفاده از کمپرسورها برای میکس وکال همیشه کافی نیست. رایدرها ابزارهایی هوشمند هستند که در کنار کمپرسورها برای یکپارچگی هرچهبیشتر صدای خواننده استفاده میشوند.
(اگه صدای خواننده تو آهنگات بعضی جاها کمه و بعضی جاها خیلی میزنه بیرون این دوره خیلی کمکت میکنه.)
دیاسر
حروفی مانند “س”، “ش”، “ت” انرژی زیادی دارند که با کمپرسورهای عادی(BroadBand Compressors) به درستی کنترل نمیشوند. اینجاست که دیاسرها به کمک ما میآیند.
کمپرسور بعد از اکولایزر یا برعکس؟
سیگنال فلو یا جریان سیگنال توی نرمافزار یا سختافزارها مسیلهای بسیار مهم است. یکی از مهمترین موارد هم انتخاب کمپرسور یا اکولایزر قبل یا بعد از هم هستند که میتوانند تغییرات ملموسی روی صدا بگذارند.
در این دوره دلیل و کاربرد استفاده هر کدام پشت دیگری را بررسی میکنیم.
گرمکردن وکال
با پیشرفت دنیای دیجیتال، گرمای ترانزیستورها و تیوبهای سختافزارهای آنالوگ تا حد زیادی از بین رفته است. در این آموزش با هم روشهایی را بررسی میکنیم که این کاراکتر و رنگ را به میکس دیجیتال خود بیاوریم.
saeidkh81889588680 –
سلام خسته نباشید. بعد از دیدن دوره و اتمام اون آیا مدرک اتمام دوره هم به ما میدین که به عنوان رزومه برای کاریابی بتونیم استفاده کنیم؟ و اگر مدرک میدین آیا بصورت بین المللی هم میشه ازش استفاده کرد؟
هومن خمانی –
سلام وقت بخیر و خسته نباشید من تمام سرفصل های مربوط به این آموزس جامع اهنگسازی و تنظیم و میکس مسترینگ رو مطالعه کردم واقعا همه چی عالیه من جسارتم نشه این گفته من واقعا ۴ میلیون رو پرداخت کنیم اولا اینکه بدون مشکل تمام اموزش رو به شکل جامع دریافت میکنیم؟و اینکه با داشتن این اموزش و تلاش و پشتکار ینی راحت میتونم مثلا من چون کوردم میخام اهنگ های محلی گوردی بسازم و تنظیم کنم استعدادشن داره ینی اواز کار میکنم ولی میخوام به شکل حرفه ای یه اهنگساز و تنظیم کننده بشم و اینکه ینی این اموزس رو کامل یاد بگیرم فقط با داشتن ی لبتاب خوب کارم پیش مقره که بعدا تجهیزات استدیویی بخرم؟در مجموع میخام بهم این گارانتی رو بدید بلاخره ۴ میلیون درسته بی ارزش شده تو این زمونه میخام بهم بگید خدایی ارزش داره و حتما سالم و صحیح دریافت میگنم تمام اموزش رو و از اعتبار سایتتون هن از مقاله سایت ها دیگه دیدم معرفی کردن در این زمینه ک خیلی ام تعریف کردن خواستن خودتونم بهن بگید سپاس گذارن
حسن بهرامی –
درود و وقتبخیر هومن عزیز.
خیلی ممنونم از این که سوالتون رو به اشتراک گذاشتین.
ببینین ما تو این ۵۰ ساعت آموزش، خیلی دستهبندی شده و مرحلهبهمرحله مطالب دوره رو از بالا بررسی میکنیم و تئوری و عملی تا مطالب جزیی پیش میریم.
تمام فرایندها بصورت پروژهای جلو رفته، برای طراحی همین سرفصلها کلی تحقیق و زمان صرف شده تا به بهترین شکل به نیازهای شما پاسخ بده.
در مورد موسیقی محلی قطعا بخشی از تئوری و سازهای در موسیقیهای محلی و فولک متفاوت هست، اما چیزی که مهمه اصل کار نرمافزارها و ساختار کلی و امور اصلی آهنگسازیه که ما تضمین میکنیم با این دوره تا مرحله مسترینگ کامل این علم بهتون منتقل میشه.
بقیهش برمیگرده به تمرین و تکرار خودتون. بهصورت خلاصه عرض کنم، ما علم و دانش لازم رو تو این ۵۰ساعت برای شروع بهتون منتقل میکنیم.
این که به چه ابزارهایی نیاز دارید، بله با یک لپتاپ میتونین یادگیری رو شروع کنین. این که در ادامه به چه ابزارهایی نیاز دارید هم توی خود دوره، هم در مقالههای سایت بهش پرداختیم و خواهید دید.
اگه باز نیاز به راهنمایی دارید از بخش تماس با ما در منو بالای سایت باهامون تماس بگیرید تا دقیقتر راهنماییتون کنیم.
با تشکر
فرزاد نیک رفتار –
سلام
ممنون از زحمات و تلاش های ارزنده و علمی شما که بسیار بسیار ارزشمند هست ، سوال من اینه که آیا این پک کامل شامل نرم افزار ، پلاگین ، وی اس تی و آموزش های لازم برای اف ال هست؟ و دیگر اینکه کلیه ی این موارد را باید در تلگرام دانلود کنیم؟ چون خوب می دونید که دانلود کردن خصوصاً با فیلتر شکن فایل را تخریب می کنه
متشکرم
parsa –
سلام ، در این دوراه اموزش داده شده که چطور از همهه پلاگین و وی اس تی ها استفاده کنیم ؟ با تشکر
امین خانزاده –
سلام و وقت بخیر پارساجان، بله در ابتدای دوره با تک تک پلاگینهایی که در آهنگسازی، تنظیم، میکس و مسترینگ استفاده میشن آشنا میشید و همراه با آموزش و پروژههای آهنگ کار کردن با این پلاگینها رو یاد میگیرید.
saeed –
سُلام. این دوره مناسب چه سبک هایی هست؟
امید –
سلام سعیدجان. امیدواریم حالتون خوب باشه. این دوره به سبک خاصی وابسته نیست. البته که در دو فضای الکترونیک و آکوستیک کار جلو میره؛ اما در این دوره که کاملترین دوره ما هستش، به جای تمرکز به سبک خاصی، سعی کردیم چارچوب و قلق آهنگسازی رو یاد بدیم تا شما بتونید هر سبکی که مدنظرتون هست رو بسازید. لازم به ذکر هست که تو این آموزش، ما مفصلا به صفرتاصد میکس و مسترینگ هم پرداختیم که جای هیچ ابهامی باقی نمونه.❤️
اشکان عظیم نژاد –
سلام این دوره نیاز به ابزار کامل داره مثل اسپیکر مانیتورینگ چون من فعلا بودجم نمیرسه میشه با یک پی سی و هدفون مانیتورینگ کارورو پیش برد؟
امید –
سلام اشکانجان حالتون خوبه؟ ببینید داشتن مانیتورینگ که خیلی خوبه و ایدهآل هم هست؛ اما در اول کار نیازی بهش نیست. بنابراین، بله شما با هدفون مانیتورینگ و لپتاپ یا پیسی هم میتونید یاد بگیرید و کار رو به صورت کامل پیش ببرید❤️