آرتیست شو

آموزش میکس موسیقی دوره پیشرفته - قسمت اول - کمپرسور موازی و مولتی بند - آرتیست شو | مرجع آموزشی موسیقی

ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

آموزش کمپرسور موازی و مولتی بند

آموزش میکس موسیقی دوره پیشرفته – قسمت اول – کمپرسور موازی و مولتی بند

پس از فراگیری کامل و اصولی کار با کمپرسور ها در دوره متوسطه آموزش میکس و مسترینگ ، این بار با شروع دوره حرفه ای ، وقت آن رسیده که نگاهی حرفه ای تر به کمپرسور ها ،  که می توان جز پرکاربردترین ابزار های میکس و مسترینگ دانست ، بیندازیم !

در قسمت اول آموزش میکس موسیقی ، دوره پیشرفته ، به طور مفصل طی 55 دقیقه آموزش تصویری ، به مباحث مهمی مانند کمپرسور های موازی و کمپرسور های چند بانده (مولتی بند کمپرسور) و میکس باس ها خواهیم پرداخت !

مولتی بند کمپرسور ها که ابزاری بسیار هوشمند و حرفه ای برای کنترل باند های مختلف فرکانسی به شمار می آیند ، نوع پیشرفته تری از کمپرسور های BroadBand هستند که در دوره متوسطه با آن ها آشنا شدیم . مولتی بند کمپرسور ها اخیرا توسط بسیاری از میکس من های بزرگ دنیا در میکس وکال ، درامز ، بیس و … و حتی در مسترینگ استفاده می شوند که در این قسمت بصورت عملی کار با آن ها را خواهید آموخت !

کمپرسشن موازی که به نیویورک کمپرسشن هم معروف است ، در واقع روش خاصی در استفاده از کمپرسور هاست ، که این روش هم جز کار ها و تکنیک هایی است که توسط مهندسین بزرگ میکس استفاده بسیاری می شود !

این آموزش ها مختص نرم افزار میزبان خاصی نیستند و در تمام DAW ها مانند کیوبیس ، اف ال استودیو ، پروتولز ، لاجیک پرو و … قابل اجرا هستند !

 

پلاگین های استفاده شده در این قسمت :

  1. پلاگین CLA-3A ، CLA-76A ، SLLCompressor و Doubler از شرکت Waves Audio
  2. پلاگین Pro-Q2 ، Pro-MB و Saturn از شرکت FabFilter
  3. پلاگین Tube Compressor از شرکت Positive Grid
  4. پلاگین Virtual Tape Machine از شرکت Slate Digital

 

مباحث تدریس شده در قسمت اول آموزش میکس دوره پیشرفته :

  • مولتی بند کمپرسشن (Multi-Band Compression)
    نحوه عملکرد
    کاربرد ها
    آموزش عملی روی وکال
    آموزش عملی روی درامز
  • میکس باس ها (Mix Buss)
    تعریف
    کاریرد ها
    آموزش عملی
  • کمپرسشن موازی (Parallel Compression) یا نیویورک کمپرسشن (New York Compression)
    تعریف
    کاربرد ها
    آموزش عملی روی وکال
    روش های اجرا
  • آموزش واید کردن صدا (وکال) با استفاده از پلاگین دوبلر (Doubler)

 

پیش نمایش کوتاهی از این قسمت را در اینجا ببینید :

 

 

 

برای مشاهده دوره متوسطه این آموزش اینجا کلیک کنید !

برای مشاهده قسمت دوم دوره پیشرفته این آموزش اینجا کلیک کنید !

 

رمز فایل :

www.artist-sho.com

قسمت اول آموزش میکس دوره پیشرفته :

زمان : 55 دقیقه

لینک دانلود بلافاصله پس از پرداخت هزینه برای شما نمایش داده می شود و همچنین به ایمیل شما ارسال خواهد شد!

 

حجم : 387 مگابایت منبع : آرتیست شو
به این مطلب امتیاز دهید.
5 / 3.33
[ 6 رای ]
بازدید : 2,834 بار دسته بندی : آموزش ها ، آموزش های فارسی ، موسیقی ، میکسینگ و مسترینگ تاريخ : 18 مرداد 1396 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

sina
چهارشنبه , 1 شهریور 1396
پاسخ دهید

سلام و خسته نباشید خدمت شما
یچند موضوع ای ذهنمو در گیر کرده اونم اینه که 1_کل صدا ها باید قبل از مسترینگ به چند DB برسه؟ 2_مثلا یه لاینی رو می خوایم که -6 DB باشه هم میشه با ولوم میکسر اونو زیاد کرد هم میشه با یه پلاگینی تو همون لاین صدا رو به -6 DBرسوندو هم میشه صدا رو بالاتر برد مثلا -3 DB برسونیم بعد دوباره همون لاینو با ولوم میکسر کم کنیم ایا فرقی میکنه در خروجی و کدام روش بهتره؟ 3- ایا باید کلا هر لاینو به یه استانداری از DB برسونیم و بعد با ولوم میکسر کمش کنیم یا نه؟
ممنون

حسن بهرامیمدیر
چهارشنبه , 1 شهریور 1396
پاسخ دهید

با سلام خدمت شما
پاسخ سوالاتتون به شرح زیر هستش :
1- ترجیحا بین -9 تا -6 دسیبل معمولا قرار بگیره هدروم مناسبی خواهد داشت .
2-خیر. فرقی نمیکنی ..نتیجه (تا وقتی که در دنیای دیجیتال هستیم) تقریبا یکی خواهد بود .
3- خیر . این عمل هم ضرورتی نداره .. فقط باید توجه داشته باشید که حجم ورودی صداتون توی پلاگین هاتون کلیپ نشه .. خیلی از پلاگین ها یک چراغی دارند که اگر کلیپ بشه صدا قرمز میشوند ..باید مراقب اون باشید . در کل سعی کنید که لاین های ویوتون خیلی حجم بالایی نداشته باشند .

شهرام
یکشنبه , 29 مرداد 1396
پاسخ دهید

سلام فقط سریع اموشات و بزارید ممنون میشم تا به پروژه محور برسیم چقدر زمان میبره

حسن بهرامیمدیر
یکشنبه , 29 مرداد 1396
پاسخ دهید

انشالله تا 1 یا 2 ماه

شهرام
یکشنبه , 29 مرداد 1396
پاسخ دهید

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم امکانش هست تو اموزش هاتون از روشی استفاده کنید که در پایان دوره فرد بدونه باید از کجا شروع کنه برای هر لاین چطور ادامه بده و در نهایت بهترین نتیجه رو چطور تشخیص بده منظورم اینه روش هایی رو بگید که بشه از ابتدا تا انتهای کار رو درست ادامه بدیم ممنون

حسن بهرامیمدیر
یکشنبه , 29 مرداد 1396
پاسخ دهید

با سلام خدمت شما
این 3 دوره ، شناخت ابزار های میکس و مسترینگ بوده است .
انشالله در آینده ای نزدیک در آموزش های پروژه محور صفر تا صد سبک های مختلف را با هم کار خواهیم کرد

Yassin
پنج شنبه , 26 مرداد 1396
پاسخ دهید

سلام . ممنون از آموزش های کامل و خوبتون . آیا کل دوره پیشرفته به صورت یکجا برای خرید قرار میگیره؟؟

حسن بهرامیمدیر
پنج شنبه , 26 مرداد 1396
پاسخ دهید

با سلام و وقت بخیر خدمت مشا
ممنون از لطفتون
بله صد در صد

علی
پنج شنبه , 26 مرداد 1396
پاسخ دهید

با سلام جناب بهرامی 3تا سوال از خدمتتون داشتم : برای میکس باس درام در کارهای ترنس که درام کوبشی دارند بهترین پلاگین گمپرسور کدام است؟ شما در این فیلم پلایگین ssl رو معرفی کردید و همچنین در سوال دوم اینکه در میکس باس درام تنها فقط باید یک پلاگین اون هم کمپرسور قرار داد؟ سوال آخر اینکه گین ریداکشن ما در میکس باس درام باید روی چند دسیبل باشد؟ باتشکر از شما بی صبرانه متتظر فیلم آموزشی در قسمت دوم هستیم

حسن بهرامیمدیر
پنج شنبه , 26 مرداد 1396
پاسخ دهید

با سلام خدمت شما
1- کلا از باس کمپرسور های شرکت های بزرگ مثل همین ssl شرکت ویو و یا Mix Buss Compressor های شرکت Slate Digital و … میتونید استفاده کنید . به دلیل تنظیماتی که در اختیارتون قرار میدهند برای تمام سبک ها مناسب هستند .
2- در تمام میکس باس ها ، چه درامز ، چه گیتار ، چه هر چیز دیگری که از یک خانواده هستند و تشخیص دادید که می تونند در یک باس قرار بگیرند می تونید هر گونه افکتی روشون قرار بدید ، اصلا میکس باس ساخته شدند برای انجام اعمال کلی روی تعدادی صدا ..بنابر این فقط کمپرسور نیست ، اکولایز ، گیت ، حتی ریورب ، سچوریشن و … دیگری می تونید بسته به نیازتون روی باس ها قرار بدید
3-ببینید من بهتون به هیچ وجه عدد دقیق نمی گم ..ممکن شما بخواید مثلا صدای درامز خیلی خاص و عجیبی داشته باشید و مثلا تا 10 تا گین ریداکشن داشته باشید .. اما اگر فقط بخواید کنترل کنید و یکم به کلشون پانچ اضافه کنید مثلا تا 3 4 دسیبل دیگه مناسبه .اما این تنظیمات واقعا بسته به نیازتون و صدایی که میخواید کاملا متفاوت خواهد بود